„A legtöbben feszültségeik feloldása nélkül alszanak,
Ez a nidrá.
A nidrá alvást jelent, mindegy, hogy mi vagy miért,
Ám a jóga nidrá a terhek ledobása utáni alvást jelenti.
Ami egy üdvteli és egyben magasabb minőség.

Mikor a tudatosság leválik, és távol kerül a vrittiktől,
Mikor az ébrenlét, az álom és a mély alvás felhőként vonulnak tova,
Az átman tudatossága mégis fennmarad
Ez a teljes ellazulás élménye.

Az ellazulás nem alvást jelent.
A tökéletes ellazulás annyit tesz, mint az üdvteli állapotban létezni,
És ez nem ér véget.
Az üdvteli állapotot nevezem ellazulásnak;
Az alvás az egészen más dolog.
Az alvás csak az elmének és az érzékeknek ad ellazulást.
Az üdvteli állapot az átmant, az önvalót lazítja el;
Ez az, amiért a tantrában
A jóga nidrá a szamádhi kapuja.”
Swami Satyananda Sarasvati

Ez egy rádzsa jóga pratjáhára módszer, amely leköti az elmét azzal a céllal, hogy az relaxált állapotba kerüljön. A gyakorlatnak mély, transzformáló hatása van a gyakorlóra, pszichikus alvásnak is szokták nevezni. Sokan hiszik, hogy akkor pihennek és lazulnak el, amikor belerogynak egy fotelba egy csésze kávéval vagy teával, és újságot olvasnak vagy bekapcsolják a televíziót. Ám ez valójában csak az érzékek elterelése. Az alvásról szóló kutatások bizonyították, hogy ezek az általános pihenési módok ritkán szüntetik meg a stresszt. A valódi relaxáció egy ezeket messze meghaladó tapasztalás. Az abszolút relaxációhoz teljesen ébernek kell maradni. Ez a Satyananda Yoga Nidra, a dinamikus alvás állapota. A Satyananda Yoga Nidra egy szisztematikus módszer, amely teljes fizikális, mentális és érzelmi relaxációt hoz létre. Noha gyakorlás közben úgy tűnhet, hogy a gyakorló alszik, a tudatosság egy mélyebb éberségi szinten mégis működik.
Akinek már volt alkalma kipróbálni a jóga nidrát, az tudja, hogy kemény feladat nem elaludni a gyakorlat során. Azon kitartó személyek, akik leküzdik az alvás állapotát, elnyerik jutalmukat, és bepillantást nyernek elméjük mélyebb rétegeibe, megtapasztalva a durva fizikai test ellazításán keresztül az elme és a test finom fizikai érzeteit, eljutva a lelki transzcendentális szintek rezdüléséig. A gyakorló megtapasztalja az egységet, mind durva-, mind finom fizikai szinteken.

A tudás kincs, de a rendszeres és kitartó gyakorlás hozzá a kulcs.

Hogyan tudod nálam gyakorolni a jóga nidrát?

  • A jóga nidrá hangfelvételek elérhetők a korlátozottan hozzáférhető vimeo csatornámon. Ha szeretnéd az otthoni, barátságos térben saját bőrödön megtapasztalni a módszer jótékony hatásait, érdeklődj nálam a feltételekről, szeretettel várom jelentkezésed.
  • A jóga nidrát gyakorolhatod velem személyesen is, egyéni óra keretében, ritkábban csoportos órákon.
  • 8-12 éves gyerekeknek is rendszeresen tartok jóga nidrát, hiszen a módszer segítségével javul a memória és a koncentrációs képesség, növeli a tanulási hatékonyságot, fejlődik a stresszkezelés és a kreativitás, segít a rossz szokásaink lecserélésében, a rendszeres gyakorlás segítségével megelőzhetőek a megbetegedések és támogatja a gyógyulást, jól előkészíti az alvást, valamint harmonizálja a test és a szellem energiáit.

Szívből ajánlom mindenkinek.
Namaste

“Az embernek az elméje segítségével fel kell szabadulnia, s nem szabad visszaesnie. Az elme a barátja és az ellensége is lehet a feltételekhez kötött léleknek.
Az elme a legjobb barátja lesz annak, aki legyőzi őt, ám annak, aki nem képes felülkerekedni rajta, a legnagyobb ellenségévé válik”
(Bhagavad-gítá 6.5.-6.6.)

*Sajnálattal tájékoztatlak arról, hogy a kialakult pandémiás helyzet miatt óráimat személyesen nem tarthatom meg. A csoportos órák létszáma egyébként is maximált, ha helyedet szeretnéd már most a későbbiekre lefoglalni jelentkezz most.